Een onderdeel van je culturele ondernemen is dat je jezelf zichtbaar maakt!

Fleur de wereld op met je verschijning!

Vertel offline aan iedereen je plannen en laat daarbij natuurlijk ook weten waar je online bent te vinden.  

 

Tien tips:

1.Ga netwerken!
Vooral in de wereld die níet de kunstwereld is, dus ook op verjaardagen, in de trein en in de supermarkt. Bezoek verder symposia, openingen beurzen en evenementen.
>
2. Schrijf in Mailchimp of LaPosta een nieuwsbrief.
Deze platforms hebben een gratis e-mail marketingdienst en zijn ook gratis te downloaden.
>
3. Geef je profiel een update op alle social media platformen.
>
4. Maak een bedrijfspagina aan op facebook en instagram.
Dit geeft meer mogelijkheden dan een privé pagina!
>
5. Zet je kunstwerk op platforms als Behance, etsy.com, Pinterest, Instagram.
>
6.Maak mooie lay outs met Canva filmpjes app : Go Pro / Ripl / Cinamatic voor I-phones>
>
7. Schoenmaker houdt je bij je leest op alle platforms : je kunst!
>
8. Houd je website up to date met je agenda en werk!
Leer hoe je wordpress moet gebruiken aan de ‘achterkant’ van je website. Het is niet zo moeilijk als je denkt.
>
9. Voorzie je site van goed beeldmateriaal, maten en prijzen! 
Ik heb het idee dat je websitebezoekers afschrikt als ze geen enkel idee hebben van de prijs. Transparantie is toch heel belangrijk in de marketing anno 21 ste eeuw.
>
10. Vertel je verhaal. Heel veel mensen weten niet wat er in een atelier allemaal gebeurt. De voorstudies, de misbaksels, het maakproces: laat het zien! Laat ook zien hoeveel werk het is wanneer je gaat exposeren: inpakken sjouwen, rijden, uitpakken, opbouw….  Hiermee help je jezelf gelijk wat betreft punt 9: als mensen zien wat je werk inhoudt, hoeveel tijd er in gaat zitten, lijken die prijzen ineens helemaal niet meer zo gek.