Een onderdeel van je culturele ondernemen is dat je jezelf zichtbaar maakt!

Fleur de wereld op met je verschijning!

Vertel offline aan iedereen je plannen en laat daarbij natuurlijk ook weten waar je online bent te vinden.  

 

Tien tips:

  1. Ga netwerken (vooral in de wereld die níet de kunstwereld is, dus ook op verjaardagen, in de trein en in de supermarkt), bezoek symposia, openingen beurzen en evenementen
  2. Schrijf een nieuwsbrief (bijvoorbeeld in Mailchimp of LaPosta)
  3. Geef je profiel een update op alle social media platformen.
  4. Maak een bedrijfspagina aan op facebook
  5. Zet je werk op platforms als Behance, etsy.com, Pinterest, Instagram
  6. Maak mooie lay outs met Canva filmpjes app : Go Pro / Ripl / Cinamatic voor I-phones
  7. Schoenmaker houdt je bij je leest : je kunst!
  8. Houd je website up to date met je agenda en werk!
  9. Voorzie je site van goed beeldmateriaal, maten en prijzen! Ik heb het idee dat het klanten veel meer afschrikt als ze geen enkel idee hebben van de prijs.
  10. Vertel je verhaal. Heel veel mensen weten niet wat er in een atelier allemaal gebeurt. De voorstudies, de misbaksels, het maakproces: laat het zien! Laat ook zien hoeveel werk het is wanneer je gaat exposeren: inpakken sjouwen, rijden, uitpakken, opbouw….  Hiermee help je jezelf gelijk wat betreft punt 9: als mensen zien wat je werk inhoudt, hoeveel tijd er in gaat zitten, lijken die prijzen ineens helemaal niet meer zo gek.